piątek, 6 września 2013

Zaufaj mi - Brenda Novak

 

Zaufaj mi - Brenda Novak


Wydawnictwo: Mira
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 400




     Szukając informacji o Brendzie Novak natknęłam się gdzieś na zdanie z wywiadu w którym autorka wyznaje, że gdy postanowiła pisać poświęciła najpierw kilka lat na czytanie tego co napisali inny. Moją uwagę zwróciło nie to, jak rzetelnie pani Novak podeszła do problemu, ale fakt owej decyzji – będę pisarką. Zawsze uważałam, że co jak co, ale literatura co coś więcej niż rzemiosło, a pisarz to coś więcej niż zawód. Ale mogę się mylić. Nie jest to krytyka, bowiem nawet jeśli cykl książek pani Novak jest wynikiem tylko wyćwiczonej techniki pisania (co tłumaczyłoby jego schematyczność) to książki te i tak czyta się lekko i przyjemnie. Nie jest to jakaś bardzo ambitna literatura – jej książki są thrillerami romantycznymi lub jak kto woli – romansami z wątkiem sensacyjnym w tle. W takiej właśnie kolejności – warstwa uczuciowa przebija się na pierwszy plan spychając wszystkie inne jakkolwiek dramatyczne wydarzenia na dalszy plan. 

    „Zaufaj mi” jest pierwszym tomem trylogii, w którym poznajemy trzy główne bohaterki – postacie przewodnie wszystkich tomów. Jasmine, Sheridan i Sky są młodymi kobietami zaangażowanymi w działalność organizacji pomagającej ofiarom przemocy o nazwie Na Śmierć i Życie – jako, że wszystkie trzy w swoim życiu zetknęły się z przemocą. Sky przed kilkoma laty niemal stała się kolejną ofiarą gwałciciela, walczyła jednak i napastnika udało się schwytać i skazać. Niestety dzięki współpracy z organami ścigania jego kara zostaje skrócona i już niedługo ma opuścić więzienie mimo, że lokalna policjant, a zwłaszcza zaangażowany w sprawę Sky – David, podejrzewa go o serię morderstw młodych kobiet, czego niestety nie udało się udowodnić. Nie tylko Sky z niepokojem czeka na wyjście Olivera z więzienia, także jego żona Jane, dotąd wiernie wspierająca męża ma coraz więcej wątpliwości. 

     Książkę czyta się bardzo szybko i lekko. Na jej korzyść przemawia fakt, że autorka przedstawiła nam sprawę z kilku różnych punktów widzenia. Mnie osobiście najbardziej podobał się wątek dotyczący Jane – jako żony próbującej pogodzić się z faktem, że jej mąż został skazany za próbę gwałtu i odnaleźć się w tej trudnej sytuacji. Jeśli zaś chodzi o Sky i Davida i wątek romansu, to pani Novak posłużyła się sprawdzonym schematem  i wieczne niezdecydowanie obojga bohaterów w końcu zaczyna irytować. 

     Prosty, przejrzysty, jasny styl i język sprawia, że „Zaufaj mi” czyta się niezwykle szybko. Choć sama historia raczej nie zaskakuje i już od pierwszych stron mniej więcej wiemy czego się spodziewać, to nie zmienia to faktu, że książkę czyta się przyjemnie. O ile więc nie spodziewamy się po niej zbyt wiele (na przykład typowego dla thrillerów napięcia) i jesteśmy gotowi na romans to nikt nie powinien czuć się zawiedziony.

Moja ocena:
6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...