sobota, 7 września 2013

Powstrzymaj mnie - Brenda Novak

 

Powstrzymaj mnie - Brenda Novak


Wydawnictwo: Mira
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 400



     „Powstrzymaj mnie” jest drugą książką z cyklu Brendy Novak, którego bohaterkami są założycielki organizacji pomagającej ofiarom przemocy. Tym razem autorka skupia się na Jasmine, wyróżniającej się z całej trójki nie tylko wyglądem – jest w połowie Hinduską, ale także niezwykłymi nadnaturalnymi zdolnościami – wizjami, które nawiedzają ją, dzięki czemu współpracuje ona z FBI głównie pomagając odnajdywać osoby zaginione. Dla tych, którzy nie lubią takich fantastycznych motywów wspomnę, że jest to tylko „dodatek” nie mający większego wpływu na „racjonalną” fabułę, ale stanowi ciekawe urozmaicenie. Mnie przynajmniej pomysł ten przypadł do gustu. Co do samej treści…

     Jasmine jako nastolatka przeżyła wielką tragedię, nieznany mężczyzna, którego wzięła, za znajomego ojca, wyprowadził z ich domu jej młodsza siostrę nad którą sprawowała opiekę. Stało się to przyczyną rozpadu jej rodziny, a także zmieniło jej życie, bowiem mimo, że od zdarzenia minęło szesnaście lat Jasmine nie uporała się z poczuciem winy. Nigdy też nie przestała szukać siostry. Przeżywa więc wstrząs gdy nagle z nieznanego jej Nowego Orlonu dostaje przesyłkę, która oprócz bransoletki, która wiele lat temu podarowała siostrze zawiera także kartkę z wypisaną krwią wiadomością „Powstrzymaj mnie”. Zdeterminowana wyrusza na południe gotowa za wszelką cenę spełnić tę prośbę/wyzwanie, a przede wszystkim poznać losy siostry. Los stawia na jej drodze Romaina Forniera, który niedawno opuścił więzienie, po tym jak na schodach sądu zastrzelił porywacza i mordercę swojej córki. Wiele elementów wskazuje na to, że obie sprawy coś łączy, a próba dotarcia do prawdy połączy także naszych bohaterów.

     Brenda Novak porusza bardzo trudny temat jakim są porwania dzieci i robi to z rożnych punktów widzenia. Tak jak w pierwszej książce bardziej od głównego podobał mi się wątek żony mordercy, tak w „Powstrzymaj mnie” takim elementem jest historia matki Francisa, a także kwestia byłego policjanta Pearsona Blacka. 
     Fabuła niezwykle wciąga, rozwiązanie jest interesujące, nawet jeśli nie do końca zaskakujące, ilość wydarzeń nie pozwala również narzekać na nudę. Także wątek miłosny nie jest tak przytłaczający jak w przypadku pierwszej książki, w każdym razie w moim odczuciu „Powstrzymaj mnie” wypada znacznie lepiej i mam nadzieję, że ta tendencja wzrostowa utrzyma się także przy trzeciej części, która mam już na półce :)

Moja ocena:
7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...