czwartek, 3 września 2015

Ostatnia sprawa - Lee Child


Ostatnia sprawa - Lee Child




Wydawnictwo: Albatros
Cykl: Jack Reacher (tom 16)
Rok wydania: 2013
Rok pierwszego wydania: 2011
Ilość stron: 480




„Ostatnia sprawa” czyli szesnasty tom z Jackiem Reacherem – bohaterem, którego nikomu nie trzeba przypominać. Ależ ja tęskniłam za tym twardzielem! Nawet nie zdawałam sobie z tego sprawy dopóki nie zaczęłam czytać i po raz kolejny stwierdziłam, że na książki Childa zawsze można liczyć – bo  choćby walił się świat to główną postacią jest ciągle ten sam, dobry, stary Reacher.

Nietypowe dla książki jest to – w porównaniu z pozostałymi z cyklu – że fabuła rozgrywa się w 1997 roku, czyli w czasie, kiedy Reacher wciąż jeszcze był w czynnej służbie żandarmerii. Jak sugeruje tytuł jest to „ostatnia sprawa”, po której na zawsze porzuci on mundur i rozpocznie życie wagabundy wiecznie pakującego się w kłopoty.

Niemal cała akcja rozgrywa się w małym miasteczku w stanie Missisipi gdzie znaleziono zwłoki młodej kobiety. Reacher zostaje wysłany tam całkiem incognito by zweryfikować czy sprawcą zabójstwa może być ktoś z pobliskiej bazy wojskowej gdzie szkolą się komandosi. Szeryf miasteczka – Elizabeth szybko uświadamia Reacherowi, że to nie pierwsza a trzecia ofiara morderstwa. Giną młode kobiety. Władzom zależy jednak bardziej na wyciszeniu sprawy niż schwytaniu mordercy.


Nie będę dużo pisać o swoich wrażeniach. Powiem po prostu, że to jedna z najlepszych książek z cyklu o Reacherze jakie dotąd czytałam. Jest w niej wszystko co w takiej książce powinno się znaleźć, tajemnica, akcja, napięcie, mnóstwo niewiadomych oraz zaskakujące zaskoczenie. To niesamowite, że przy szesnastym tomie autorowi nie tylko nie brakuje pomysłów, ale są one wręcz coraz lepsze. Udaje mu się także inna niezwykła rzecz – wykreowanie tak charakterystycznego a jednocześnie enigmatycznego bohatera, którego czytelnik może tylko odkrywać na nowo, nie odczuwając zmęczenia. 

Moja ocena: 
7/10

Cykl "Jack Reacher"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...