środa, 23 września 2015

Chłopak Nikt. Jestem misją - Allen Zadoff


Chłopak Nikt. Jestem misją - Allen Zadoff




Wydawnictwo: Feeria Young
Cykl: Chłopak Nikt (tom 2)
Rok wydania: 2015
Rok pierwszego wydania: 2014
Ilość stron: 448





Kilka miesięcy temu przeczytałam pierwszą książkę Allena Zadoffa o młodocianym tajnym agencie specjalizującym się w zabójstwach – „Chłopak Nikt”. Ta skierowana do młodzieży książka zaskoczyła mnie i zaintrygowała do tego stopnia, że przy nadażającej się okazji sięgnęłam po kontynuację „Chłopak Nikt. Jestem misją”.

Od razu powiem, że wszystko to co podobało mi się w pierwszej, podoba mi się też w drugiej części. Oryginalny pomysł, niebanalny bohater i przede wszystkim pozbawiony wszelkiej cukierkowości (jaka jest niemal obowiązkowym elementem książek dla młodzieży) świat w którym nie ma jasnych podziałów, ani prostych odpowiedzi.

Zac jest zabójcą. Wykwalifikowanym, wyszkolonym, profesjonalnym zabójcą, którego jedynym celem jest wypełnienie powierzonych mu misji. A te są bardzo specyficzne zwarzywszy na to, że Zac ma dopiero kilkanaście lat. Nie nauczono go kwestionować rozkazów, gdy więc przy ostatnim zadaniu zaczął się wahać, organizacja której służy żąda by udowodnił swoją lojalność. A w tym celu musi bezbłędnie wykonać kolejną misję. Zadanie tylko z pozoru wydaje się proste – zlikwidować przywódcę wojskowego obozu dla młodzieży. Nic jednak nie okazuje się takie jak się wydawało zwłaszcza, że poprzedni agent zawiódł. Co takiego odkrył, że przyłączył się do wroga? I jakie tajemnice odkryje Zac na temat organizacji, której służy?

Mnóstwo sekretów i tajemnic – choć to cykl więc nie spodziewajmy się odpowiedzi na wszystkie pytania. Spore grono bohaterów i to bardzo różnorodnych i równie dużo zdarzeń i niespodziewanych zwrotów akcji.

Musze przyznać, że choć nie spodziewałam się zbyt dużo – lekkiej przyjemnej rozrywki – to książka znów mnie pozytywnie zaskoczyła. Po prostu świetnie się czyta, Zac jest bardzo wiarygodny w roli zarówno nastolatka jak i zabójcy a tajemnice, które ma do odkrycia poruszające.


Cóż jeszcze mogę powiedzieć? Książka wydaje mi się pod wieloma względami lepsza niż pierwszy tom – choć i on mi się podobał. Jest dłuższa, bardziej rozbudowana i lepiej dopracowana, co bardzo dobrze wróży kolejnym częściom. Mam nadzieję, że ukażą się na naszym rynku jak najszybciej, bo z pewnością po nie sięgnę. 


Moja ocena:
7/10


Cykl "Chłopak Nikt"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...