sobota, 2 marca 2013

Oszukać przeznaczenie - Joshilyn Jackson

 

Oszukać przeznaczenie - Joshilyn Jackson


Wydawnictwo: G+J Gruner&Jahr
Rok wydania: 2011
Ilość stron:384


Opis:
Rose Grandee to idealna teksańska żona. Pragnie być inna niż jej matka, która ją kiedyś porzuciła bez najmniejszych skrupułów, dlatego też zaciska zęby i z godnością damy znosi maltretowanie ze strony męża, ukrywając rozliczne sińce pod słodkimi, pastelowymi sweterkami.
Rose jednak nie zawsze była tak uległa. Gdzieś zagrzebana w jej wnętrzu drzemie niezależna i zadziorna, łamiąca męskie serca dziewczyna z Alabamy, wyjątkowo biegle władająca bronią palną. Budzi się do życia, gdy wróżba z kart tarota wieszczy zgubę przykładnej Ro Grandee: przystojny mąż pozbawi ją życia, o ile ona nie zabije go pierwsza.
 Zdana jedynie na własną inteligencję, przedpotopowego kolta dziadunia oraz swojego psa, Grubą Gretel, Rose ucieka z domu przed mężczyzną, który nigdy nie pozwoliłby jej odejść, z zamiarem odnalezienia matki. W trakcie tej podróży odkrywa prawdę o sobie i swojej rodzinie, doświadczając wiele bólu, ale i zabawnych przygód.




Dawno, naprawdę dawno nie czytałam książki, która tak by mnie pochłonęła – ostatnią którą  pamiętam, był „Wielki Marsz” Kinga. Aż do teraz. Zaintrygowana tytułem sięgnęłam tylko by „zerknąć” no i wciągnęło mnie. Kilka godzin czytania bez przerwy i kilkanaście prób odłożenia na stolik, no bo przecież noc, bo trzeba spać, bo jutro nowy dzień. Nic, to nie dało. Po prostu musiałam wiedzieć, co Ro Grandiee zrobi dalej i już. 
Cały, niewątpliwy urok tej książki polega na tym, ze autorka podchodzi do trudnego i bolesnego tematu przemocy w rodzinie w sposób dość przewrotny. Rose Mea Grandee nie jest słabą, pozbawioną nadziei i świadomości własnej wartości kobietą. Wręcz przeciwnie, doskonale wie kim jest i zna swoje możliwości i swoją wartość. Doskonale rozumie także sytuację w jakiej się znalazła, jedyne czego nie wie, to jak się od obecnego stanu uwolnić i jak zrobić to tak by nikt nie zginął. 
Autorce udało się w jednej książce połączyć powieść psychologiczną, sensację, thriller, elementy kryminału, romansu i komedii. I choć trudno takie połączenie nawet sobie wyobrazić, to Joshilyn Jackson naprawdę się udaje a efekt jest rewelacyjny.
Jedyną drobną wadą według mnie jest dość banalna końcówka. Po bardzo mocnym początku, kiedy w pierwszej scenie obserwujemy bohaterkę podczas próby zabicia męża, spodziewałam się znaleźć równie mocne zakończenie, coś co więczyłoby dzieło. Ale mimo wszystko jest to bez wątpienia jedna z lepszych książek jakie czytałam. Wszystkim polecam. 


Moja ocena:
9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...