środa, 20 stycznia 2016

Milczenie lodu - Ragnar Jónasson


Milczenie lodu - Ragnar








Ari Thór, któremu nie łatwo jest odnaleźć się w miejscu w którym już na zawsze pozostanie "tym obcym". 

Książka liczy sobie niewiele stron, ale mimo wszystko trzeba przygotować się na długą, spokojną lekturę. Taki bowiem jest zarówno nastrój jak i tempo opowieści. Mnie to nie przeszkadzało. Wręcz przeciwnie, dawno nie czytałam tak bardzo nastrojowej książki. Autor świetnie tworzy klimat zamkniętej i zmarzniętej społeczności, gdzie ludzie wiedzą o sobie nawzajem wszystko, ale niczego nie mówią, a każdy jest zagadką i tajemnicą. 

To typowy skandynawski kryminał, a więc ludzie nie tryskają radością życia, ani poczuciem humoru :) Jeśli ktoś szuka czegoś lżejszego, to nie jest dobry wybór. Choć moim zdaniem nastrój jest lżejszy niż choćby u Nesbo. 

To co najbardziej mi się podobało w "Milczeniu lodu" to sama kryminalna zagadka. Świetnie skonstruowana i w pełni przemyślana. Autorowi udało się mnie zaskoczyć i to więcej niż raz. 

Bardzo mi się podobało "Milczenie lodu" i ciesze się, że pan Jonasson już planuje kolejne książki. Na pewno po nie sięgnę. 
Moja ocena: 7/10
*******

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...