czwartek, 7 stycznia 2016

jeden jeden

Zachowaj spokój - Harlan Coben



Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 05/2015
Ilość stron: 448

Nowe, piękne wydanie jednej z bardziej znanych książek Cobena. Choć jeśli chodzi o tego właśnie autora, to samo nazwisko wystarcza mi za rekomendację. Bardzo lubię jego thrillery. Trzymają w napięci od pierwszej do ostatniej strony nie szczędząc przy tym czytelnikowi skrajnych emocji i kilku fabularnych niespodzianek. 
Nie inaczej jest w przypadku "Zachowaj spokój". Zaczynamy dość spokojnie, poznajemy zaniepokojonych rodziców nastoletniego Adama, którzy postanawiają założyć na jego komputerze urządzenie szpiegujące. I jak się okazuje nie bez przyczyny. Kilka maili o dziwnej treści świadczą, że ich syn może być wplątany w jakieś mroczne sprawy. Co łączy Adama z samobójcza śmiercią  kolegi, kim są ludzie, którzy każą mu milczeć, co wspólnego ma z tym brutalne zamordowana kobieta, oraz dlaczego zaczyna się tym interesować FBI?
Jak to zwykle u Cobena elementów tworzących łamigłówkę jest cała masa i trzeba cierpliwie dotrwać do samego końca by złożyć je w spójną całość. Uwielbiam to u autora, że nawet gdy już wydaje nam się, że znamy opowiedz, okazuje się, że znów się myliliśmy, i trzeba zaczynać układać sobie wszystko od nowa. 
Polecam zarówno fanom Cobena jak i miłośnikom dobrych thrillerów w ogóle. 
Moja ocena: 7/10
*******


Fartowny pech - Olga Rudnicka


Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 304

Nie miałam dotąd okazji czytać, żadnej książki pani Rudnickiej choć sporo o nich słyszałam. Gdy więc w ręce wpadł mi "Fartowny pech" zaczęłam lekturę od razu nawet nie zajrzawszy na opis. Być może dlatego tak zaskoczył mnie styl w którym książka została napisana. Nie jest to z mojej strony krytyka, uważam to wręcz za miłą odmianę, po wszystkich "poważnych" kryminałach. Okazało się bowiem, że "Fartowny pech" to taka kryminalna komedia pomyłek, nie całkiem serio opowiedziana historia wprost z gangsterskiego półświatka.
Największą zaletą książki są charakterystyczni i przerysowani wręcz bohaterowi dzięki którym nawet najbardziej absurdalna fabuła nabiera życia. Wielkie uznanie dla autorki za humor z jakim potrafi nam tę historię opowiedzieć, nawet jeśli miejscami jest on równie przerysowany jak cała opowieść. 
Świetnie bawiłam się czytając, bo autorka potrafi rozśmieszyć niemal do łez, ale także czasami zaskoczyć lub urzec swoją pomysłowością. 
Bardzo przyjemna, lekka lektura. Polecam. 
Moja ocena: 6/10
******

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...