poniedziałek, 18 stycznia 2016

Gwen Frost

Tajemnica Gwen Frost - Jennifer Estep

 


Wydawnictwo: Dreams
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 311


Dużo czasu minęło od kiedy rozstałam się z sympatyczną uczennicą Akademii Mitu - Gwen Frost, zwaną też Cyganką. Choć zarówno pierwszy jak i drugi tom bardzo mi się podobał, kolejne jakoś nie wpadły mi w ręce. A szkoda, bo kiedy w końcu zabrałam się za "Tajemnice..." przypomniałam sobie wszystkie powody, dla których tak lubię ten cykl. A pierwszym i najważniejszym z nich jest mitologia. Pani Estep tworząc swoją Akademię Mitu nie ograniczyła się tylko do elementów wierzeń jednego kręgu kulturowego, ale połączyła je wszystkie w jednej wstrząsającej mieszańce. To właśnie  fakt, że wybranka greckiej Nike, walczy z poplecznikami chcącego się odrodzić nordyckiego boga Lokiego, w czym pomagają jej między innymi Spartanie i Walkirie podoba mi się w całej serii najbardziej. 

"Tajemnice Gwen Frost" jest trzecim tomem przygód nastoletniej Gwen. Zawsze uważała ona, że nie pasuje do Akademii Mitu, tymczasem to właśnie ona okazała się wybranką samej Nike. Sprowadziło to na nią wiele niebezpieczeństw i zmusiło do szybszej nauki - przede wszystkim walki - by móc odnaleźć się w nowej sytuacji. Na szczęście zyskała też kilkoro niezawodnych przyjaciół, którzy są gotowi wesprzeć ją w każdych okolicznościach. A czeka ja trudne zadanie. Musi odnaleźć jednej z magicznych artefaktów zanim zrobią tą siewcy chaosu, problem tylko w tym, że kompletnie nie wie gdzie szukać...
Świetnie się czyta. To pierwsze co przychodzi mi do głowy na temat książki. Nawet jeśli fabuła jest nieco schematyczna i miejscami przewidywalna w żaden sposób nie umniejsza to przyjemności z jej poznawania. Myślę, że jednym z sukcesów serii było stworzenie postaci głównej bohaterki. Otóż Gwen należy od tego rodzaju osób, których po prostu nie da się nie lubić. Oczywiście jest tutaj także wątek romantyczny, oraz najwięcej jak do tej pory akcji. Każdy więc znajdzie coś dla siebie w zależności od własnych upodobań.
Moja ocena: 7/10
*******

Wina Gwen Frost - Jennifer Estep

 


Wydawnictwo: Dreams
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 344

"Wina Gwen Frost" wprowadziła mnie w stan lekkiego zaniepokojenia. Nie dlatego, że coś jest z książką nie tak. Wręcz przeciwnie jest to moim zdaniem najlepsza, a przede wszystkim najbardziej emocjonująca część serii. Niepokoi mnie jednak to, że nie jest ostatnią częścią. Spodziewałam się wielkiego finału, rozwiązania i zamknięcia wszystkich wątków. Okazało się, że z bohaterami wcale nie trzeba się jeszcze rozstawać. Co więc mnie niepokoi? To, że piąty tom wciąż nie został jeszcze na naszym rynku wydany. Minęło już tyle czasu, że zaczynam się martwić, czy w ogóle jeszcze będzie. A nic mnie tak nie wkurza jak gdy wydawnictwa porzucają rozpoczęte serie. 

O czym jest "Wina Gwen Frost"? Otóż wbrew moim obawą, autorce nie tylko nie kończą się pomysły, ale wręcz są one coraz lepsze. Gwen nawet nie zdawała sobie sprawę, że coś takiego jak protektorat istnieje, dopóki nie została przez tę grupę aresztowana i to w środku wymarzonej randki z Loganem Quinem. Jakby tego było mało, procesowi i sądowi przed którym dziewczyna ma stanąć przewodzi nie kto inny jak ojciec Logana. Sprawa byłaby zapewne tylko niezręczna gdyby nie waga stawianych Gwen zarzutów: pomaganie żniwiarzom chaosu i uwolnienie Lokiego. Dla większości uczniów Akademii dziewczyna winna jest zdrady, a ona sama jeszcze nigdy nie czuła się równie samotna. Jakby tego było mało żniwiarze wcale nie zamierzają zostawić jej w spokoju...

Świetnie się czyta. Fabuła wzbudza mnóstwo emocji i jest zupełnie nieprzewidywalna. Tym razem nie można zarzucić autorce schematyczności. Nie mamy pojęcie co wydarzy się na następnej stronie, a pani Estep już postarała się aby działo się naprawdę dużo. Również zakończenie zasługuje na słowa uznania - fajnie, że po tak dramatycznych wydarzeniach nie wciśnięto tu na siłę happy endu. Choć mam nadzieję, że całość serii będzie miała szczęśliwe zakończenie...

Niecierpliwie czekam na kolejny tom.

Moja ocena: 7/10
*******





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...